Op zoek naar een inspirerende spreker voor jouw (online) bijeenkomst?

Rogier van Kralingen
Bewaar als favoriet

Rogier van Kralingen

“Storytelling is de belangrijkste tool van de mens”, verhaalt schrijver, spreker en muzikant Rogier van Kralingen. Hij vertelt over het hoe, wat en waarom van storytelling, zodat jijzelf een betere storyteller wordt. Rogier geldt als een zeldzaam begenadigd spreker, met veel humor, zelfspot en altijd indrukwekkende presentaties.

Ernst & Young (EY)

"Helemaal spot on!"

Rogier van Kralingen

Rogier van Kralingen: “Storytelling is de sterkste verbinder die er bestaat. Daarom geven wij jou alle tools om een betere storyteller te zijn.

Een goede storyteller gaat uitdagingen niet uit de weg, heeft empathie voor publiek en doelgroep en weet… the journey is more important than the goal. Dat zijn de eerste drie van een grotere serie storytelling principes die we leren kennen in lezingen, workshops en masterclasses van Rogier en zijn crew.

Maar wat zijn verhalen eigenlijk? Hoe worden ze opgebouwd? En verspreidt? Wat is er uniek aan jouw eigen verhaal? Rogier geeft ons vele voorbeelden uit de literatuur, muziek, merk, film en televisiewereld. Hij koppelt wetenschappelijke kennis aan ervaring met de honderden verschillende verhalen die hij heeft opgemaakt in publieke, private en kunstsectoren en heeft gevangen in het boek The Whole Story – The Ultimate Guide to Storytelling. Alles om jou en jouw publiek een betere storyteller te laten zijn.

Lezingen, Workshops & Masterclasses door Rogier van Kralingen

  • The Storyteller & The Art of Storytelling – Lezing
    Storytelling is een trend waar we nu massaal op inspringen. Maar het goed vertellen van een verhaal is altijd uitdagend. Vandaar dat Rogier zijn publiek meeneemt in het epische verhaal van storytelling. Hij gaat voorbij aan hypes en laat zien hoe de beste verhalen – vroeger, nu en in de toekomst – opgebouwd zijn, zodat jij jouw verhaal nog beter zult vertellen.
  • Sustainable Stories in The Age of Technology – Lezing
    De toekomst van het internet is een directe versmelting tussen mens, natuur en machine. Maar de toekomst van merk, mens en leefomgeving gaat over diversiteit, humaniteit, eerlijkheid en duurzaamheid. In deze vlijmscherpe lezing, oa gebaseerd op de boeken ‘The Outerweb’, ‘Mediastorm’ en ‘Emotionele Innovatie’, leren we haarfijn waar zowel de harde grenzen als de grootste kansen van tech liggen ten opzichte van onze menselijkheid.
  • De Beste Eigenschappen v/d Storyteller – Lezing met Lauren Verster
    Maak de allerbeste verbinding met jouw mensen en jouw publiek, zeker in deze uitdagende tijden! De beroemde programmamaakster leert samen met die beruchte verhalenverteller hoe je een verhaal opmaakt en boeiend vertelt, zodat jij superconnecties kunt maken.
  • Corporate Storytelling, Brand Positioning & Content Concepting – Workshop
    In alle markten – van B2B tot B2C tot publiek – is het maken van connecties complexer geworden. Door storytelling en positionering te verbinden, smelten corporate identiteit, cultuur, imago en marketing samen tot vertrouwen. We bouwen in de workshop aan een trusted core narrative van jouw merkverhaal naar alle stakeholders, en vertalen deze door naar concrete content en communicatieconcepten.
  • Verhalende communicatie technieken – Workshop
    Met verhalende communicatie technieken leren we heel snel en effectief onze communicatie – van een simpele email tot het maken van een branded movie – naar een hoger niveau te tillen. We houden een praktische focus op een grote greep aan communicatie inzichten, tips en tricks die verhalend en dus leuk en effectief zijn.
  • The Whole Story – Een reis naar jouw unieke verhaal – Masterclass
    Met het netwerk van Rogier en de crew van The Whole Story maken we een reis door storytelling naar jouw unieke verhaal. Afhankelijk van duur (1 tot 4 dagen) zijn de onderwerpen o.a. vermenselijking van ondernemingen (i.s.m. vader Roland), positionering, cultuur, mediastrategie, branded content, marketing, data, purpose en duurzaamheid.
  • Meaningful Merken, Marketing en Media i.s.m. Havas Media – Masterclass
    Bouw in een dag tijd met jouw team aan een sterker merk op de onderwerpen Storytelling, Purpose Marketing, Meaningful Brands & Media, Branded Content, Data Interpretatie en Sociale Betekenis. Onder leiding van Rogier en ondersteunt door best-in-class experts uit het globale Havas media-netwerk werk je aan jouw merkverhaal en jouw kracht als storyteller.

Achtergrond informatie Rogier van Kralingen

Schrijver, spreker en muzikant (MA) Rogier van Kralingen maakt, publiceert en verspreidt al sinds jongs af aan verhalen in allerlei verschijningsvormen en staat sinds zijn jeugd daarmee op verscheidene podia. Hij is oprichter van boutique productiehuis The Whole Story en heeft lesgegeven op o.a. Erasmus, SCAD USA, Nyenrode, AOG, Johan Cruyff Academy en NIMA. Rogier is gepubliceerd in alle grote dagbladen, heeft zelf les gehad van scriptgoeroe Robert McKee en is meermalen genomineerd en winnaar van de PIM-Literatuurprijs.

Boeken

  • The Whole Story (2023)
  • Mediastorm (2020)
  • Restart (2018)
  • The Outerweb (2015)
  • Emotionele Innovatie (2009)
  • Recessie Marketing (2008)
  • De Groeimotor (2007)

Interesse om een lezing of workshop van Rogier van Kralingen te boeken?

Neem vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier of telefonisch via 072 – 750 74 22. Wij denken graag met je mee.

Bewaar als favoriet

Meer videos

Beoordelingen

PostNL

"Absolute meester in Storytelling!"

Top Employers Institute

"Made the 80% of our invisible iceberg beautifully visible."

Universiteit Leiden

"Such fresh life in the auditorium... Fantastic!"

Sound Consultancy

"De leukste en stiekem de allerbeste spreker van het land."

Havas Media

"Rogier heeft ons van binnenuit weer helemaal op de kaart gezet!"

Beschikbaarheid en informatie

Rogier van Kralingen

Toegewijd advies team

Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur

Sprekers binnen elk budget

9,0 op basis van +1390 reviews

Logo van De Spreker

© 2024 deSpreker.nl | Cookiebeleid | Privacybeleid