Toegewijd advies team
Sprekers binnen elk budget
Toegewijd advies team
Sprekers binnen elk budget
De succesvolle ondernemer Aad Ouborg stuwde eigenhandig én op unieke wijze het verzorgingsmerk BabyBliss tot grote hoogten. Hij is daarnaast bedenker van het succesvolle merk Princess. Aad viel als ondernemer meerdere malen in de prijzen en zijn huishoudelijke artikelen worden nog altijd in ruim 75 landen verkocht.
Aad Ouborg is dé spreker op het gebied van ondernemerschap. Hij stuwde als student het verzorgingsmerk BabyBliss eigenhandig en op unieke wijze tot grote hoogten en is de bedenker van het succesvolle merk Princess. Stilzitten doet Ouborg niet aan. Ondernemen vraagt volgens hem om een actieve opstelling. Daarom adverteert hij niet, maar maakt hij het nieuws zelf. Aad viel als ondernemer meerdere malen in de prijzen en zijn huishoudelijke artikelen worden nog altijd in ruim 75 landen verkocht.
Hij staat bekend om zijn lef en plezierige manier van werken. Hij probeert overal een feestje van te maken en staat bekend vanwege zijn uitspraak: ‘Marketing is een feest. Ik ga lachend de wereld rond!’ Het inhuren van deze spreker vormt dan ook een garantie voor een hilarische lezing die geen seconde verveelt.
De onderscheidende marketingaanpak onder het motto “Ondernemen is Entertainen”, is voor een belangrijk deel debet aan de explosieve groei van Princess. Het bedrijf is wereldwijd bekend geworden vanwege de out of the box consumentenacties en evenementen, zoals ‘Word Princess Miljonair’ en ‘Win het Princess Penthouse in Marbella’.
Aad Ouborg vertelt, in een uur durende show, aan de hand van uiteenlopende marketingacties en -strategieën over zijn filosofie ‘Ondernemen is Entertainen’. Samen met bekende artiesten, sporters, chefs, topondernemers en andere bijzondere mensen laat hij zien hoe het ook anders kan. Met zijn kenmerkende enthousiasme doet hij uit de doeken hoe je zijn motto, ‘Anders Ondernemen’, kan toepassen in jouw bedrijf.
Bij alles wat hij doet, houdt hij vast aan dezelfde strategie van ‘Anders Ondernemen’: vernieuwend en creatief denken, innovatieve producten en diensten ontwikkelen en unieke marketingacties ontwikkelen.
BaByliss
Vanuit zijn studentenkamer in Utrecht wordt Aad Ouborg in 1983 importeur van BaByliss, een Frans merk in beauty- en haarverzorgingapparatuur. Doordat hij nog student was, was zijn budget vrij klein en kon hij geen grote promotiecampagne bekostigen. Ouborg vindt al snel de sleutel tot zijn succes: hard werken, creatief denken en slim samenwerken. Hij zoekt samenwerking met sterren als Patricia Paay, de Dolly Dots, Linda de Mol en René Froger die zijn producten promoten. Ook bedacht hij hele bijzondere marketingacties. Zo bracht hij zijn merk onder de aandacht over de hele wereld. Het eerste jaar behaalt BaByliss een omzet van een ton; tien jaar later is dat 25 miljoen gulden en staat BaByliss in Nederland op nummer één in de markt van verzorgingsproducten.
Princess
In juli 1994 verkoopt Ouborg BaByliss en introduceert hij een nieuw merk: Princess Household Appliances. Met dit bedrijf in klein huishoudelijke apparatuur wordt hij wereldwijd de grootste aanbieder van chromen huishoudelijke apparaten. Aan de basis van de opmars van Princess ligt opnieuw de verbinding die Ouborg legt tussen zijn producten en de wereld van glitter, glamour en showbizz. Het bedrijf wordt bekend vanwege de out of the box-consumentenacties en evenementen die veel media-aandacht genereren. Producten van Princess worden nog steeds verkocht in 75 landen.
Na de verkoop van het bedrijf in 2010 behield hij de naam Princess om samen met zijn kinderen nieuwe bedrijven te starten of uit te bouwen, zoals Princess Sportsgear, Princess Traveller, Princess Entertainment & Hotels en The Bourgini Company. Met Ouborg Group en Ouborg Vastgoed investeert hij o.a. in monumentaal onroerend goed in binnen- en buitenland en is hij ook actief met andere bedrijven.
Boeken
In 2011 schreef Ouborg het boek ‘Ondernemen is Entertainen’. Het boek biedt de lezer een kijkje achter de schermen van zijn groep bedrijven en gaat in op zijn persoonlijke drijfveren. Later volgen titels als ‘Anders Ondernemen’ (2014) en ‘Internationaal Ondernemen’ (2015).
Aad Ouborg wordt in interviews wel ‘de man die marketing ademt’ genoemd omdat hij en zijn merken (Princess en Babyliss) door het toepassen van onconventionele marketingmethoden groot zijn geworden. Nieuwsgierig geworden naar zijn visie? Neem vrijblijvend contact op via het contactformulier of bel ons op 072 – 750 74 22. We helpen je graag verder.
Talen: Nederlands, Engels
Toegewijd advies team
Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur
Sprekers binnen elk budget
8,9 op basis van +1290 reviews
Selecteer 1 voorkeur
Selecteer 1 voorkeur
Meerdere opties aanvinken mogelijk
Toegewijd advies team
Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur
Sprekers binnen elk budget
8,9 op basis van +1290 reviews
Toegewijd advies team
Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur
Sprekers binnen elk budget
8,9 op basis van +1290 reviews