Toegewijd advies team
Sprekers binnen elk budget
Toegewijd advies team
Sprekers binnen elk budget
Horst Streck is gamifier, een beroep dat formeel niet bestaat. Via zijn presentatie wil Horst Streck de toehoorder meenemen in zijn Gamification wereld, waarin hij aantoont (aan de hand van vele voorbeelden) dat we spelelementen zinvol kunnen inzetten om hiermee zakelijke doelen (sneller) te kunnen behalen.
Organisaties maken nog veel te weinig gebruik van het feit dat een complete generatie (video)games speelt. Bedrijven als Google, Facebook, DuoLingo, Domino’s Pizza en LinkedIn hebben inmiddels ontdekt wat de voordelen zijn van (video)games voor hun eigen organisatie. Zij begrijpen als geen ander dat de mens graag speelt en doen daar hun voordeel mee. Inmiddels is duidelijk dat bedrijven die gamification op de juiste manier inzetten, succesvoller worden dan de concurrentie.
Via zijn presentatie wil Horst Streck de toehoorder meenemen in zijn Gamification wereld, waarin hij aantoont (aan de hand van vele voorbeelden) dat we spelelementen zinvol kunnen inzetten om hiermee zakelijke doelen (sneller) te kunnen behalen.
Die doelen variëren van het oplossen van complexe problemen, het betrekken van grote groepen mensen, tot aan een complete gedragsverandering bij de doelgroep.
Spelen is een natuurlijk iets, het is niet voor niets dat onze hersenen tijdens het spel de stof dopamine aanmaken (dat ons een prettig gevoel geeft). Zodra we het spel inzetten om doelen te bereiken, kunnen het werkplezier, de waardering, de bewustwording, de betrokkenheid en het doorzettingsvermogen worden verhoogd.
Gamification leert ons op een andere manier tegen problemen aan te kijken. Door het spel in complexe processen te duiden, begrijpen we dat mechanismen, een bepaalde dynamiek tot gevolg hebben. Een inzicht dat van grote waarde is voor alle processen, elke situatie, elk mens en daardoor elke organisatie. Het spel herkennen is de eerste stap, het erkennen hiervan leidt pas tot resultaat en geeft een organisatie de Gamefactor. Horst Streck neemt u via zijn presentatie mee naar zijn wereld en deelt met plezier zijn kennis met u.
– Wat is gamification
– Feedback mechanismen
– De structuur van een game
– Gamification in de praktijk
– Problemen oplossen vanuit het perspectief van een game designer
– Beloningssystemen
– Flow
– Mechanics, dynamics en aesthetics
– Vele praktijkvoorbeelden
– Een gamende generatie
Met de workshop gaan we binnen de organisatie op zoek waar de gamefactor ontbreekt, dit kan een proces, product, of de werkvloer zijn. Vervolgens gaan we bepalen wat we willen bereiken en vooral waarom. Dit gebeurt door gezamenlijk een canvas in te vullen met de onderwerpen: Why, how, what, goal, activities, stakeholders and environment.
Tenslotte proberen we de stakeholders, activiteiten en omgeving ruwweg naar spelers, de basis gameplay en het speelveld ter transformeren, waarmee in feite een heel ruw concept geschetst wordt. Dit is de eerste opstap naar een volledig gamification concept.
Horst Streck is gamifier, een beroep dat formeel niet bestaat. Een gamifier is volgens Horst zelf ‘iemand die game mechanismen begrijpt en in werkelijkheid kan toepassen om doelen te bereiken’. Zijn vorige bedrijf Youdagames heeft onder zijn leiding vijf grote (inter)nationale prijzen in de wacht gesleept. Hij is de auteur van Gamification.
Neem vrijblijvend contact op via het contactformulier of telefonisch via 072 – 750 74 22.
Talen: Nederlands
Toegewijd advies team
Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur
Sprekers binnen elk budget
8,9 op basis van +1290 reviews
Selecteer 1 voorkeur
Selecteer 1 voorkeur
Meerdere opties aanvinken mogelijk
Toegewijd advies team
Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur
Sprekers binnen elk budget
8,9 op basis van +1290 reviews
Toegewijd advies team
Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur
Sprekers binnen elk budget
8,9 op basis van +1290 reviews