Toegewijd advies team
Sprekers binnen elk budget
Toegewijd advies team
Sprekers binnen elk budget
Richard van Houten heeft marketing- en commerciële managementfuncties bekleedt bij Praxis, Nestlé, Bols Int. en Holmen. Hij kocht een consulting-managementeducatie- en interim-bureau en verkocht deze na 15 jaar. Richard deelt ervaringen over ondernemerschap, leidinggeven anno nu, samenwerken- en communicatie tops/flops en succesvolle commercie. Hij vertelt beeldend, confronterend en volop humor wat wél en niet werkt.
Drs. Richard van Houten is is sinds 2003 een begenadigde enthousiaste spreker en trainer over onderwerpen zoals samenwerken, leiderschap en werkefficiency. Na 10 jaar managementfuncties bij multinationals te hebben vervuld heeft hij bijna 20 jaar zijn eigen consultancy- en trainingsbedrijf gerund. Vervolgens maakte hij een switch naar het werken met circulaire business cases in een (soms activistische) startup. Hij deelt zijn enerverende ervaringen over zijn switch en doet dat op basis van storytelling. Hij vertelt beeldend, confronterend en met veel humor wat wél en niet werkt.
Een informatieve, motiverende en cabareske keynote over de draai die Richard van Houten heeft gemaakt: van werken op basis van een economie van aandeelhouderswaarde creatie, naar circulaire business modellen. De gebeurtenissen die hij ervaart in een ‘activistische vega’-wereld zijn komisch én belangrijk tegelijk. Hij laat het publiek ook kritisch naar zichzelf kijken en hoe zij in de wereld van vandaag staan.
Deze speech is een cabaretachtig flitsend optreden (tussen de 30 minuten en 3 uur) waarin de toehoorder continue wordt verrast met nuttige wetenswaardigheden die direct gelinkt zijn aan effectiviteitverbetering. De manier waarop de toehoorder wordt gegrepen is de manier waarop het verteld/ gebracht wordt.
Speech onderdelen zijn:
– Van chaos… naar kalmte en controle
– Omgaan met moeilijke mensen
– Gebruik uw brein 3x beter
– Energymanagement
– Slim beïnvloeden van uw omgeving.
Deelnemers gaan volledig ‘energized’ weer aan het werk. Prettig volgeblazen met een karrenvracht ludieke en nuttige tips over hoe men meer uit zichzelf en uit anderen haalt. Beoordelingen hierover liggen altijd tussen de 8,5 en 10.
Keynote: samenwerken tussen de oudere- en jongere generaties
Richard van Houten heeft het in zijn speech specifiek over de do’s en absolute dont’s in het samenwerken tussen de oudere- en jongere Y en Z generaties. Hoe verhouden zich de duidelijke cultuurverschillen tot elkaar, de verschillende kijk op commercie en ook het (commerciële) taalgebruik (pas op voor het woord ‘moeten’).
Andere mogelijke thema’s
Richard heeft een achtergrond in de horeca en als topmarketeer bij verschillende multinationals. Hij werkte bij het Zweedse Holmen Packaging, het Zwitserse Nestlé (Nescafé/KitKat/Buitoni/Nestea/Nespresso) en de Nederlandse grootbedrijven KBB-Vendex en Bols International (jenevers en likeuren). Daarna werd hij succesvol ondernemer, die jaarlijks zijn omzet fors verhoogt.
Hij is auteur van 100+ artikelen over ‘Verkopen’ en ‘Beïnvloeden’ op Verkopersonline.nl.
Richard nam in 2005 een opleidingsinstituut over en adviseert en traint organisaties op het gebied van management, communicatie en commercie.
Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie of voor een offerte. Gebruik hiervoor het contactformulier op deze pagina of bel ons op 072 – 750 74 22. Wij helpen je graag verder.
Talen: Nederlands
Categorieën:
Toegewijd advies team
Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur
Sprekers binnen elk budget
9,0 op basis van +1390 reviews
Selecteer 1 voorkeur
Selecteer 1 voorkeur
Meerdere opties aanvinken mogelijk
Toegewijd advies team
Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur
Sprekers binnen elk budget
9,0 op basis van +1390 reviews
Toegewijd advies team
Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur
Sprekers binnen elk budget
9,0 op basis van +1390 reviews