Toegewijd advies team
Sprekers binnen elk budget
Toegewijd advies team
Sprekers binnen elk budget
Welkom bij de meest gevraagde (top)spreker op het gebied van vertrouwen in de Benelux: drs. Erik Schoppen. Al meer dan 25 jaar houdt hij zich bezig met innovatie, branding, design, menselijk gedrag en de werking van vertrouwen. Vertrouwen (in elkaar en in de toekomst) is essentieel bij verandering, verbinding, empathie en leiderschap.
Ik zie het als mijn missie om toekomstgericht duurzaam merkdenken en leiderschap te promoten, omdat dit mensen en ondernemingen motiveert hun gedrag te veranderen en positiever naar de toekomst te kijken.
Erik Schoppen is merkexpert, innovator en publicist en een veelgevraagd adviseur en internationaal spreker over vertrouwen, privacy, neuroscience, psychologie, gedrag en transformationeel (merk)leiderschap. Hij biedt als gerenommeerd expert de meest actuele inzichten en toepassingen op het gebied van vertrouwen, (consumer) neuroscience (perceptie, cognitie en gedrag), en hoe met strategisch merkbeleid duurzame merkmeerwaarde (brand equity) te creëren.
Hoe werkt vertrouwen in het brein en hoe krijg je het (bij jezelf en bij anderen)? En hoe werkt de functie van vertrouwen bij leiderschap? Hoe kun je als merkorganisaties op een sociale en duurzame wijze vertrouwen bouwen? Welke oeroude evolutionaire mechanismen zitten er achter vertrouwen en hoe kun je gedragsverandering positief beïnvloeden of voorspellen? En hoe verbeter je hiermee je (merk)communicatie in de huidige connected age – het digitale tijdperk waarin alles en iedereen met elkaar verbonden is? Op wat voor kenmerken vertrouw je elkaar nu?
Er is één aspect dat ons bindt en daarom ook in de toekomst belangrijk zal zijn voor mensen, organisaties en samenlevingen: vertrouwen. Over dit thema verzorgt Erik lezingen, waarbij vele invalshoeken mogelijk zijn. Denk aan:
Erik toont hoe (transformationeel) vertrouwen op te bouwen en in te zetten vanuit een duurzaam, sociaal en resultaatgericht perspectief. Hij beheerst de kunst om complexe materie met aanstekelijke humor terug te brengen tot overzichtelijke (voor)beelden. Door zijn ervaring weet hij niet alleen zijn toehoorders te informeren over hun eigen bewustzijn, merkgedrag en emoties, maar ook te inspireren om hier iets mee te doen. Zijn lezingen worden door het publiek omschreven als ‘altijd te kort’ en echte eye-openers.
Al meer dan 25 jaar houdt hij zich bezig met innovatie, branding, design, menselijk gedrag en de werking van vertrouwen in de reële en virtuele wereld. Hij deed onderzoek naar het verband tussen Vertrouwen en Duurzaamheid (duurzaamheidsvertrouwen, Trusting Sustainability) aan de Rijksuniversiteit Groningen (Behavioral and Social Sciences, Cognitive Neuroscience).
Hij behaalde in 1997 zijn master in advanced studies in virtual media met het ‘online privacy awareness’ en het gedragsonderzoeksproject ‘GarbagePark’. Hiermee kon hij, naast mensen bewust maken over online privacy, ook (ethisch) gedragsonderzoek naar vertrouwen op het web doen. Hij bestudeert sindsdien de effecten van biologische en technologische vertrouwenssystemen op ons brein en de samenleving.
Hij doceert brand management, design innovation, neuroscience, psychologie en duurzame gedragsverandering aan het Instituut voor communicatie, media en IT, Hanzehogeschool Groningen en is gastdocent aan o.a. het Institute for Design Innovation, Loughborough University London.
Hij gaf in 2021 een TEDx Talk over hoe we ons vertrouwen in een sociale, duurzame toekomst kunnen vergroten. Hoe kunnen merkorganisaties een duurzame en positieve impact hebben op mens, markt, maatschappij en milieu?
Hij ontwikkelde Build Bridge Bond – Methodiek voor het opbouwen van duurzame (merk)vertrouwensrelaties en is bestseller auteur van het standaardwerk Strategisch merkenmanagement (waarin merkvertrouwen de duurzame essentie vormt van een merk) – beoordeeld als ‘Magnus Opus’ op Managementboek.nl.
Hij heeft als kansdenkend innovator en ideeversneller inmiddels een reputatie opgebouwd, mensen en organisaties inspirerend met zijn verrassend inhoudelijke visie op een toekomstgerichte duurzame economie.
Hij is medeoprichter van merkadviesbureau Miazo dat werkt voor internationale merken als Apple en Google.
In 2019 richtte hij World Brain Wave op, een platform dat ‘mobile first’ online tools voor neurowetenschappelijk, psychologisch, sociologisch, organisatorisch en economisch onderzoek biedt.
Als je interesse hebt om Erik Schoppen te boeken dan kun je contact opnemen via het contactformulier of via 072 – 750 74 22. Wij helpen je graag.
Toegewijd advies team
Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur
Sprekers binnen elk budget
9,0 op basis van +1390 reviews
Selecteer 1 voorkeur
Selecteer 1 voorkeur
Meerdere opties aanvinken mogelijk
Toegewijd advies team
Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur
Sprekers binnen elk budget
9,0 op basis van +1390 reviews
Toegewijd advies team
Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur
Sprekers binnen elk budget
9,0 op basis van +1390 reviews