Op zoek naar een expert op het gebied van sportsponsoring?

Frank van den Wall Bake
Bewaar als favoriet

Frank van den Wall Bake

Tariefindicatie: Tarief op aanvraag

Frank geldt als DE autoriteit op het gebied van sportsponsoring in Nederland. Je kent deze sportmarketinggoeroe van zijn concepten als Het Holland Heineken House, Volvo Ocean Race, de PTT Telecompetitie en de KPN Eredivisie. Passie voor sport, passie voor communicatie en ruim dertig jaar ervaring.

Frank van den Wall Bake

Het is mijn missie om de sport beter te maken (inclusief toegankelijkheid) door middel van optimale invulling van partnerships waarbij de reputatie van alle betrokkenen bepalend zijn voor het succes.

Frank van den Wall Bake is een autoriteit op het gebied van sportsponsoring. Hij heeft al ruim 40 jaar ervaring in het creëren en invullen van partnerships in sport. Hij wordt door velen zelfs de grondlegger van dit vakgebied genoemd. Zo stond hij aan de wieg van succesvolle en gerenommeerde vindingen op het gebied van sponsoring, zoals de KPN Eredivisie, de Amstel Cup, het Holland Heineken House en de billboarding van NOS Studio sport.

Inzetbaarheid Frank van den Wall Bake

  • Keynotes: Sport en sponsoring en de reputatie van beide partijen. In zijn lezingen pleit hij voor meer aandacht voor kwalitatief denken (en handelen) dan voor het kwantitatieve denken (en handelen) dat vooral gericht is op zichtbaarheid. De sleutel tot succes van sponsoring zit hem in associatieve waarde
  • Dagvoorzitterschap

Achtergrond Frank van den Wall Bake

Frank staat in Nederland te boek als de ‘godfather’ van sponsoring in de sport. In 1978 begon hij het bedrijf Trefpunt Sports and Leisure Marketing, dat in snel tempo uitgroeide tot marktleider op het gebied van sport en marketing. Zijn bekendste successen:

  • Hij stond aan de wieg van succesvolle en gerenommeerde vindingen op het gebied van sponsoring, zoals de KPN Eredivisie, de Amstel Cup, het Rabobank Wielerplan en de Team Telfort-schaatsploeg.
  • Ook begeleidde hij het sponsorcontact tussen onder meer Essent en het schaatsen en Fortis en Feyenoord. Ook bij het begin van de billboarding van NOS Studio sport, de Rabobank sponsoring voor het wielrennen, ING en het Nederlands Elftal en KPN en schaatsen.
  • Van den Wall Bake bedacht tevens het Holland Heineken House in opdracht van Heineken. De bierbrouwer wilde een ontmoetingsplaats creëren voor de Nederlandse Olympische sporters, hun familie en relaties.

In 2000 verkocht hij zijn succesvolle bedrijf ‘Trefpunt Sports and Leisure Marketing’ om onder zijn eigen naam opnieuw voor zichzelf te beginnen: Van den Wall Bake Consult. Hierachter zit ruim 40 jaar kennis, kunde, netwerken en bovenal veel gevoel voor de unieke plaats van sport in de samenleving. Frank helpt bij het creatieve en het strategisch benutten van alle elementen die de sport in zich heeft. De sociaal-maatschappelijke waarden van een betrokkenheid in sport kunnen een reputatie van een onderneming of organisatie bepalen. Sport bereikt niet alleen, maar beraakt. Het is zoveel meer dan de wedstrijd op zondag. Hij toont aan dat de waarde van sport hoger is dan de prijs die je er voor betaalt.

Interesse in een lezing van Frank?

Neem vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier of bel ons op 072 – 750 74 22. Wij helpen je graag verder.

Bewaar als favoriet

Beoordelingen

Beschikbaarheid en informatie

Frank van den Wall Bake

Toegewijd advies team

Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur

Sprekers binnen elk budget

8,9 op basis van +1290 reviews

Logo van De Spreker

© 2024 deSpreker.nl | Cookiebeleid | Privacybeleid