Toegewijd advies team
Sprekers binnen elk budget
Toegewijd advies team
Sprekers binnen elk budget
Retail-expert Hans van Tellingen heeft als missie om te vertellen hoe het werkelijk in de retailmarkt aan toe gaat. Hij gelooft oprecht, op basis van feiten, in de kracht van de stenen retail. Want stenen winkels winnen, maar daar moet je wél je stinkende best voor doen. Hans vertelt ook hoe je dat moet doen.
"de samenwerking met "de SPREKER" en Hans is goed bevallen. snel en to the point. de presentatie van Hans zoals we mochten verwachten uit eerdere optredens en werd door het publiek goed ontvangen."
Hans van Tellingen is directeur van onderzoeksbureau Strabo, een van de landelijke specialisten op het gebied van winkelcentrumonderzoek en -advies. Hij staat bekend om zijn optimistische en realistische visie op de retail. In een hoog tempo neemt hij u mee langs webwinkels, parkeergelegenheid, markthallen en gratis toiletten. Een duidelijk verhaal met af en toe harde uitspraken – allemaal gebaseerd op jarenlang onderzoek naar winkels en winkelcentra.
Hij komt graag bij u langs om te spreken over de toekomst van winkelen en over zijn nieuwste boek ‘Retail Is Mensenwerk (hoe stenen winkels winnen: een handleiding)’.
Hans van Tellingen maakt in zijn presentatie korte metten met het vaak gehoorde argument dat webshops de belangrijkste oorzaak zijn van de problemen bij de grote winkelketens. Er zijn andere oorzaken die een veel grotere impact hebben gehad op de omzetten van winkelketens, aldus Van Tellingen. Hij geeft retailers heldere adviezen hoe ze nog meer uit hun eigen formules kunnen halen.
Hans kan in zijn lezing antwoord geven op vragen als:
Hans van Tellingen is Geograaf en Regioloog en studeerde af aan de RijksUniversiteit Groningen (RUG) met als specialisaties: vastgoed, onderzoek, organisatiekunde, marketing, communicatie en consumentengedrag. Hij heeft hierna enkele jaren gewerkt bij een Rotterdams vastgoedonderzoeksbureau én een vastgoedreclamebureau. Daarna ging hij aan de slag bij Strabo bv. Sinds 1995 is hij hier directeur-eigenaar.
Publicaties
Hans publiceert sinds jaar en dag – onder meer in EW (Elsevier), De Ondernemer, SCN Today (Shopping Centre News), RetailTrends, Vastgoedjournaal en Property NL – artikelen en blogs waarin hij zijn visie op winkels, winkelcentra en winkelgebieden in binnen- én buitenland etaleert.
Boeken
Neem vrijblijvend contact op via het contactformulier aan de rechterzijde van de pagina of neem telefonisch contact op via 072 750 74 22.
Talen: Nederlands
"Hans van Tellingen is een spreker van de buitencategorie. Hij vertelt geen verhaal omdat het moet maar omdat hij een duidelijke missie heeft. Dat is het publiek vertellen hoe het werkelijk in de retailmarkt aan toe gaat. Compleet met feiten en eigen haarscherpe analyses die gevormd zijn door decennialange ervaring bij Strabo. Bijvoorbeeld bij zijn laatste presentatie op het Bricks and Clicks evenement van Vastgoedjournaal en Retailtrends. Van Tellingen maakte daar korte metten met het vaak gehoorde argument dat webshops de belangrijkste oorzaak zijn van de problemen bij de grote winkelketens. Er zijn andere oorzaken die een veel grotere impact hebben gehad op de omzetten van winkelketens, aldus Van Tellingen. Hij gaf retailers heldere adviezen hoe ze nog meer uit hun eigen formules kunnen halen. Wie de presentatie van Van Tellingen heeft bijgewoond, die gaat naar huis met een hoop toepasbare kennis. Een aanwinst voor de sector!"
"Hans van Tellingen is een begenadigd spreker. In hoog tempo neemt hij zijn publiek mee door het Nederlands winkellandschap dat sterk in ontwikkeling is op dit moment. Op basis van de onderzoeksresultaten van zijn eigen bedrijf geeft hij inzicht in de winnaars en verliezers onder onze winkelcentra en centrumgebieden. Hij is daarbij niet politiek correct, neemt geen blad voor de mond en schuwt geen harde uitspraken. Zo stelt hij duidelijk dat het in eerste instantie de kwaliteit en kwantiteit van het winkelaanbod is dat bepaalt of consumenten er een bezoek willen brengen. Vervolgens is de parkeergelegenheid en het parkeerbeheer bepalend voor het succes van het betreffende winkelgebied. Het verhaal is duidelijk, klip en klaar en er is geen ruimte voor rekbare interpretaties. Door zijn hoge tempo en concrete en heldere uitspraken kan hij wat provocerend overkomen en houdt hij zijn luisterend publiek van het begin tot het eind op het puntje van de stoel. Ik zeg vanuit mijn rol van voorzitter van de Vereniging van eigenaren van Commercieel onroerend goed Utrecht Centrum (VCOC), waar Hans op het symposium dat ik voor alle eigenaren van commercieel onroerend goed in het centrum van Utrecht georganiseerd heb, opgetreden heeft."
"Hans van Tellingen heeft zich binnen zeer korte tijd ontwikkeld tot een bijzonder goed spreker met een geheel eigen stijl. Bevlogen, soms brutaal maar altijd open en eerlijk to the point, neemt hij zijn publiek in een hoog tempo mee langs nieuwe ontwikkelingen in het Nederlandse winkellandschap. Dankzij eigen onderzoeksresultaten zijn de observaties niet alleen raak maar ook gestoeld op degelijke data. Hans van Tellingen als spreker staat garant voor een gebalanceerde mix tussen inhoud, inspiratie en humor."
1417 klanten waarderen ons gemiddeld met een 9,1 / 10
Toegewijd advies team
Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur
Sprekers binnen elk budget
9,0 op basis van +1390 reviews
Selecteer 1 voorkeur
Selecteer 1 voorkeur
Meerdere opties aanvinken mogelijk
Toegewijd advies team
Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur
Sprekers binnen elk budget
9,0 op basis van +1390 reviews
Toegewijd advies team
Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur
Sprekers binnen elk budget
9,0 op basis van +1390 reviews