Toegewijd advies team
Sprekers binnen elk budget
Toegewijd advies team
Sprekers binnen elk budget
Ingmar is marketingstrateeg en conceptontwikkelaar. Hij heeft zich gespecialiseerd in de frisse, eigentijdse kant van marketing. Hij wordt gedreven door het gevoel dat merken beter, mooier, authentieker en scherper kunnen zijn. Als ze zich maar consistent richten op waardecreatie: ze moeten minder beloven en meer doen.
“Het is mijn missie om marketing nuttig in plaats van storend te maken.” – Ingmar de Lange
Ingmar de Lange is innovatief merkstrateeg en voorloper rond merkbouwen in het digitale tijdperk. Bovendien is auteur van het boek Sterk Digitaal Merk, het Marketingboek van het Jaar 2022. Met eigenzinnige inzichten en aanstekelijke energie maakt hij merken sterk, succesvoller en sympathieker. Hij helpt merken met de 4 P’s: Purpose, Positionering, Propositie en Promotie.
1 Merkbouwen
Sterke merken creëren een grotere voorkeur bij klanten en maken hen minder prijsgevoelig. Bedrijven met sterke merken maken meer winst. Maar hoe bouw je een sterk merk? Hoe positioneer je het? En hoe breng je je merk tot leven? Zijn Google en Amazon een bedreiging voor merken? Wat doen polarisatie, AI en framing met je merk? Ingmar kan op basis van jullie wensen een lezing op maat verzorgen.
2 Digitaal merkbouwen
Toonaangevende digitale spelers bouwen hun merk met disruptieve innovaties. Dit maakt hun merk sterk onderscheidend. Hoe bouw je een merk met innovatie? En hoe mix je klassieke principes met nieuwe technieken?
3 Merkverhalen
Eigentijdse merken vertellen sterke verhalen. Deze verhalen draaien minder om wat ze zeggen en meer om wat ze doen. Hoe bouw je een merkverhaal? Hoe geef je het geloofwaardig gestalte? Hoe deel je je verhaal?
4 Gedragsontwerp
In het digitale tijdperk weten merken gedrag effectief te beïnvloeden, zowel heel persoonlijk als extreem schaalbaar. Hoe werkt gedragsontwerp? Hoe kunnen merken helpen om nieuwe gewoontes te maken.
Ingmar de Lange wordt gedreven door het gevoel dat merken beter, mooier, authentieker en scherper kunnen zijn. Als ze zich maar consistent richten op waardecreatie: ze moeten minder beloven en juist meer doen. Hij heeft meer dan twintig jaar ervaring. In deze tijd werkte hij voor zo’n 100 merken, van bekende A-merken en B2B-organisaties tot goede doelen en start-ups.
In 2003 richtte hij Mountview op, een bureau voor merkstrategie. Ook was hij managing-partner bij Beyond The Line/WPP, één van de eerste bureaus die zich structureel op nieuwerwetse marketingtechnieken richtte. Van 2009 tot 2010 was hij hoofd-marketing en MT-lid (interim) bij Hyves.
Ingmar de Lange spreekt en publiceert tegenwoordig frequent, onder andere op zijn weblog Frislicht. Hij doceert op veel marketingopleidingen, zoals EURIB, Beeckestijn, NIMA, SRM, VEA, UvA en Nyenrode. Met passie en enthousiasme vertelt hij over merkbouwen, digitaal merkbouwen, merkverhalen en gedragsontwerp.
Marketingboek van het jaar 2022
In zijn boek Sterk Digitaal Merk (2022) geeft hij antwoord op de vraag waarom merkbouwen ineens bovenaan de agenda van CMO’s staat. Digitaal richtte zich lange tijd op kliks en data. Merkbouwen leek weggegooid geld. Wat is er gebeurd en wat kun jij hiervan leren? Hoe word je merk succesvol in het digitale tijdperk? Wat moet je anders doen? Wat juist niet?
In november 2022 werd bekend dat dit boek is gekozen als Marketingboek van het Jaar 2022! “De jury prijst Ingmar om zijn dappere persoonlijke stellingname, de durf om zijn goed onderbouwde visie te delen en de heldere vertaalslag van strategisch merkdenken naar het digitale domein. De kracht van dit boek is gelegen in de behandeling van veel onderwerpen waar marketeers nu mee worstelen, zoals branding in relatie tot Artificial Intelligence, Big data, growth marketing en performance marketing. En dat alles in een zeer toegankelijke schrijfstijl. ’Sterk Digitaal Merk’ is zowel een must read voor alle marketeers als voor ervaren brand managers.”
Heeft u interesse in het boeken van Ingmar dan kunt u vrijblijvend contact opnemen via het contactformulier of via 072 – 750 74 22. Wij helpen u graag verder.
Talen: Nederlands
Categorieën:
Toegewijd advies team
Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur
Sprekers binnen elk budget
9,0 op basis van +1390 reviews
Selecteer 1 voorkeur
Selecteer 1 voorkeur
Meerdere opties aanvinken mogelijk
Toegewijd advies team
Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur
Sprekers binnen elk budget
9,0 op basis van +1390 reviews
Toegewijd advies team
Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur
Sprekers binnen elk budget
9,0 op basis van +1390 reviews