Toegewijd advies team
Sprekers binnen elk budget
Toegewijd advies team
Sprekers binnen elk budget
Paul is een internationaal erkende marketingautoriteit en grondlegger van CRM. Hij legde als eerste het verband tussen koopgedrag en het menselijk brein. Hij bracht ‘zijn’ organisatie PPMC in de top 3 van Nederlandse Adviesbureaus.
Paul is een internationaal erkende marketingautoriteit, en grondlegger van CRM. Hij legde als eerste het verband tussen koopgedrag en het menselijk brein. Bracht PPMC in de top 3 van Nederlandse Adviesbureaus
Paul Postma is een van de weinige Nederlandse marketeers wiens boeken worden verkocht tot aan Amerika en China toe. Als spraakmakend marketingdirecteur van Wehkamp werd hij in één klap bekend met zijn boek ‘Succes in Marketingpraktijk’ en een bijpassende coverstory in Intermediair ‘Het grote falen van de marketingtheorie’. Hij bleek daarmee de basis te hebben gelegd voor de marktbenadering die met internet een miljardenbusiness is geworden: customer relationship management, kortweg CRM, ofwel databasegestuurde marketing via media.
Hij zei Wehkamp vaarwel en bouwde als partner van Ernst & Young Consulting een internationale marketingadviespraktijk op. Vervolgens ging hij als zelfstandig bedrijf verder met Paul Postma Marketing Consultancy B.V., dat is uitgegroeid tot het toonaangevende adviesbureau voor commerciële vraagstukken. PPMC behoort al jaren tot de top 3 van Marketing & Business consultancy bedrijven van Nederland, samen met McKinsey en de Boston Consulting Group, volgens onderzoek van TNS-Nipo en Motivaction onder gebruikers van deze diensten.
Paul Postma is directeur van Marketing Consultancy B.V. (PPMC) te Nieuwegein, het organisatieadviesbureau voor commerciële vraagstukken. PPMC adviseert bedrijven en organisaties in de business-to-business en in de consumentensector bij keuze en uitvoering van hun commerciële strategie. PPMC staat op basis van onderzoek door TNS NIPO al jaren in de top 3 van beste marketing- en businessconsultancy bedrijven in Nederland met Mc Kinsey en de Boston Consulting Group.
De Amerikaanse marketinggoeroe Philip Kotler: “Paul Postma is one of those rare marketing thinkers whose deep technical knowledge and psychological insights make him a perfect guide to illuminate for “old era marketers” the rich opportunities which are being opened up by the new electronic media.”
Interessant en amusant, een ‘edutainer’ over het gedrag van klanten, managers en marketeers. “Luister nooit naar de klant, maar kijk wat hij doet.” Is zijn devies. Aan de hand van de werking van het brein laat hij zien hoe dat zit. Dat de klant zichzelf graag wijsmaakt dat hij aan de macht is, is een mooie illusie om te koesteren.
Neem vrijblijvend contact op via het contactformulier op deze pagina. Wij helpen u graag verder.
Talen: Nederlands
Toegewijd advies team
Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur
Sprekers binnen elk budget
9,0 op basis van +1390 reviews
Selecteer 1 voorkeur
Selecteer 1 voorkeur
Meerdere opties aanvinken mogelijk
Toegewijd advies team
Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur
Sprekers binnen elk budget
9,0 op basis van +1390 reviews
Toegewijd advies team
Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur
Sprekers binnen elk budget
9,0 op basis van +1390 reviews