Toegewijd advies team
Sprekers binnen elk budget
Toegewijd advies team
Sprekers binnen elk budget
Als kunst-en cultuurwetenschapper en marketingstrateeg heeft Rinske Brand een verfrissende en vernieuwende kijk op onze stedelijke uitdagingen. Het is haar missie om betere steden te creëren. Voor mensen. Met mensen. Haar enthousiasme, energie én concrete voorbeelden inspireren haar publiek het morgen anders te gaan doen.
Onze steden zijn onze toekomst en tegelijk een enorme uitdaging. Wij willen ze leefbaarder, duurzamer, inclusiever en gezonder maken. Maar de oude methoden en systemen werken niet meer. Hoe kan het anders? Rinske Brand inspireert om op een andere manier te kijken naar dezelfde uitdagingen én te leren van de aanpak uit andere sectoren. Haar credo: morgen beginnen, niet bang te zijn te falen en durven van elkaar te leren. Die stad maken we namelijk samen.
Rinske richt zich met haar bureau BRAND The Urban Agency op het maken van betere steden. Het is hierbij haar drijfveer om nieuwe wegen te vinden om de hedendaagse complexe stedelijke uitdagingen aan te gaan. Daarvoor lanceert zij met regelmaat nieuwe termen, zoals ‘placetesting’, ‘making the place’ en ‘culturele gebiedsontwikkeling’. Dit zijn geen lege hulzen, maar concepten waar Rinske in verschillende steden ook concreet uitvoering aan geeft en waar zij met groot enthousiasme en enorme energie over kan vertellen.
Na haar verhaal hebben toehoorders concrete tools én inspirerende voorbeeldprojecten in handen om het morgen anders te gaan doen.
Mogelijke thema’s:
Deze keynote gaat over de menselijke kant van stedelijke ontwikkeling. Het wordt regelmatig gebruikt als aanvulling of tegenhanger van lezingen met de thema’s ‘Smart Cities’, woningbouw of wijkenaanpak. Uiteindelijk gaat het om de gezondheid en het welzijn van de mensen die in onze steden wonen en niet zozeer om stenen, techniek of infrastructuur. Maar ook voor events rondom thema’s als de Omgevingsvisie, Burgerinitiatieven of Participatie word Rinske regelmatig gevraagd.
Ooit combineerde Rinske Kunst – en Cultuurwetenschappen aan de Erasmus Universiteit Rotterdam met verschillende marketingopleidingen. Ondernemer werd ze toen ze in 2007 haar eerste bedrijf oprichtte. Vanaf 2016 richt ze zich met BRAND The Urban Agency op het gezonder, innovatiever, socialer en lokaler maken van steden. Hierbij staat het welzijn van de stedeling altijd centraal.
Nieuwe wegen vinden om de hedendaagse complexe stedelijke uitdagingen aan te gaan, is haar grootste drijfveer. Placebranding, placemaking, placetesting en brand urbanism zijn daarin de focusgebieden. Een van haar ‘hot topics’ op het moment is placetesting, oftewel het werkelijk uittesten van de toekomst van een bepaalde plek in plaats van oeverloos te blijven praten en plannen. ‘Durf te falen’ is hier de kernboodschap.
Daarnaast is Rinske bestuurslid van de Dutch Startup Association, omdat ze gelooft dat veel van de benodigde veranderingen in onze maatschappij gaan komen van innovatieve bedrijven. Ook is Rinske auteur en columnist, maar ook reporter voor Hoogtelijn, het magazine van de Nederlandse Klim- en Bergsport Vereniging (NKBV). In haar vrije tijd is Rinske namelijk alpinist. Het zal niet verbazen; een uitdaging gaat ze niet snel uit de weg. Zowel op zakelijk als persoonlijk vlak.
Heb je vragen over de unieke lezing van Rinske of wil je een vrijblijvende offerte ontvangen? Neem dan vrijblijvend contact op via het contactformulier of telefonisch via 072 – 750 74 22. Wij helpen je graag verder.
Talen: Engels, Nederlands
Categorieën:
Toegewijd advies team
Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur
Sprekers binnen elk budget
8,9 op basis van +1290 reviews
Selecteer 1 voorkeur
Selecteer 1 voorkeur
Meerdere opties aanvinken mogelijk
Toegewijd advies team
Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur
Sprekers binnen elk budget
8,9 op basis van +1290 reviews
Toegewijd advies team
Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur
Sprekers binnen elk budget
8,9 op basis van +1290 reviews