Op zoek naar inzicht in veranderend consumentengedrag en duurzame strategieën?

Tom Kikkert
Bewaar als favoriet

Tom Kikkert

Tariefindicatie: 1250 - 2000 Euro

Tom Kikkert is een veelgevraagd spreker en adviseur op het gebied van veranderend consumentengedrag en de impact hiervan op bedrijven. Thema’s als identiteit, duurzaamheid en de balans tussen fysieke en online omgevingen staan centraal in zijn lezingen, met praktische inzichten en aansprekende voorbeelden.

TechWise Twente

"Onze medewerkers vonden het een goed onderwerp. Wij vonden dat het voor veel mensen een ah ja moment heeft gecreëerd. Mijn conclusie is dat het een eye opener was en een inspirerende humoristische relevante en mega interessante lezing."

Tom Kikkert

Tom Kikkert is dé frisse wind op het gebied van veranderend consumentengedrag en de ‘belevingseconomie’. Hij helpt grote merken, retailers, maar ook lokale bedrijven en gemeenten om hun identiteit, strategie en unieke beleving te bepalen. Hoe maak je als bedrijf een emotionele impact bij je gast of klant? Hoe realiseer je gelukkigere klanten én blijere werknemers? Want gelukkige medewerkers zorgen voor betere bedrijfsresultaten.

Om antwoord te geven op deze vragen heeft Tom zijn eigen succesvolle model ontwikkeld. Dit model geeft in eenvoudige stappen weer hoe bedrijven kunnen transformeren. Het begint bij het bepalen van jouw identiteit en grotere doel en dit door te vertalen naar je werknemers. Vervolgens stel je de vraag hoe je die identiteit kunt laten ervaren door je klanten, bezoekers en passanten.

Tom heeft een scherp oog voor toekomstige economische ontwikkelingen en de inzetbaarheid en waardering van werknemers. Zijn lezingen gaan over meer dan alleen retail: ze verbinden economische trends, menselijke verbinding en de waarden waarop bedrijven en organisaties zich kunnen onderscheiden.

Over de lezingen van Tom Kikkert

Veranderend consumentengedrag staat centraal in Tom’s lezingen. Dit veranderende gedrag heeft impact op vrijwel alle facetten van onze samenleving: van bedrijven tot onderwijs en van politiek tot duurzaamheid. Tom kan de volgende lezingen hierover verzorgen:

1. De transitie die bedrijven moeten ondergaan
 Hoe kunnen organisaties zich aanpassen aan veranderend consumentengedrag?
Hoe organiseer je deze verandering effectief binnen je bedrijf?

2. De impact op de bedrijfscultuur
Wat vraagt deze transitie van de cultuur binnen een organisatie?
Hoe bouw je aan een cultuur die verandering mogelijk maakt?

3. De rol van politiek
Wat moet de politiek doen om bedrijven en samenleving hierin te ondersteunen?

4. Wereldwijde ontwikkelingen en trends
Aansprekende voorbeelden van over de hele wereld.

5. De toekomst van het onderwijs
Wat doet er écht toe in het onderwijs als we kijken naar de toekomst?
Hoe spelen scholen in op veranderende behoeften?

6. Duurzaam en maatschappelijk ondernemen
Hoe combineer je economische groei met maatschappelijke verantwoordelijkheid?
Hoe organiseer je duurzaamheid binnen jouw organisatie?

7. De gevolgen voor specifieke sectoren
Denk aan banken, verzekeraars, vastgoedpartijen, retail en strategievraagstukken.

Achtergrond Tom Kikkert

Op jonge leeftijd startte Tom zijn activiteiten in de bioscoopwereld. Daar heerste al langere tijd een belangrijke vraag: wat is de toekomst van de bioscoop? Dit was een van de vragen die meerdere malen terugkwamen tijdens de ontwikkeling van de videorecorder, de dvd-speler en nu ook met de snelle ontwikkeling van Netflix. Toch blijkt de bioscoop aantoonbaar meer te zijn dan een plek om een film te kijken, zoals een winkel nu ook meer dient te zijn dan alleen een plek om producten te verkopen en een merk meer moet zijn dan een bedrijf dat producten maakt. En dit vraagt van bedrijven en mensen andere manieren van denken, organiseren en creëren.

Ook bij zijn volgende banen ontdekte Tom dat verschillende winkels staan voor positioneringsvraagstukken na het veranderende consumentengedrag.

De uitdagingen die verschillende winkels hadden op het gebied van positionering en beleveniseconomie elkaar te kunnen versterken. Inmiddels is hij het hele land doorgereisd om ondernemers/merken te ondersteunen met dit onderwerp. Dit heeft geleid tot een concept dat anders kijkt naar de retail en de rol die het zal gaan vervullen in de toekomst. De retail van de toekomst is namelijk gebaseerd op waarden in plaats van producten!

Tom staat met beide benen in de klei en is tegelijkertijd een denker en visionair. Een man die zichzelf niet echt een spreker vindt, maar ondertussen jaarlijks 100 – 150 lezingen per jaar met enthousiasme en naar volle tevredenheid verzorgt. Naast zijn werk als spreker en adviseur is hij regelmatig te horen op lokale en landelijke radio- en televisiestations, om als expert zijn visie te geven op ontwikkelingen op deze gebieden.

Geïnteresseerd in een lezing van Tom Kikkert?

Interesse om Tom te boeken voor een lezing over retail, betekeniseconomie of merkpositionering? Neem dan vrijblijvend contact op via 072 – 750 74 22 of via het contactformulier. Wij helpen je graag verder.

Bewaar als favoriet

Meer videos

Beoordelingen

BERNINA Service

"De voorbereidingen voor de presentatie waren zeer professioneel. Tom dacht pro-actief mee. De presentatie was zeer interessant en boeiend. Tom nam het publiek mee en zorgde voor interactie. Reacties en vragen tijdens de presentatie en daarna. Mensen waren geïnteresseerd in meer informatie en zochten het gesprek met Tom in de pauze na de presentatie. Overall een zeer goede beleving en meerwaarde voor het event."

Beschikbaarheid en informatie

Tom Kikkert

Toegewijd advies team

Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur

Sprekers binnen elk budget

9,0 op basis van +1390 reviews

Logo van De Spreker

© 2024 deSpreker.nl | Cookiebeleid | Privacybeleid