Toegewijd advies team
Sprekers binnen elk budget
Toegewijd advies team
Sprekers binnen elk budget
Elke organisatiecultuur is afhankelijk van het voorbeeldgedrag van het leiderschap. Deze masterclass levert een lijst concrete suggesties voor verbetering en nieuwe initiatieven op. de masterclass en workshop Bedrijfsethiek en Organisatiecultuur in de betekeniseconomie biedt een nieuwe manier van denken over belangrijke organisatievraagstukken van nu.
Een tweedaagse masterclass en workshop over ethisch leiderschap voor toekomstbestendige organisaties
Meer dan 90% van alle organisaties in Nederland hebben ethische uitgangspunten zoals kernwaarden of purpose statements. Toch toont onderzoek aan dat er géén verband is tussen dit soort stellingen en de cultuur van een organisatie. En dat terwijl organisatiecultuur juist de doorslaggevende factor blijkt voor succes.
Hoe komt dat? En wat kunnen leiders van organisaties anders doen? Sander en Stephan Ummelen van het bureau Waardengedreven inspireren je tijdens de workshop Bedrijfsethiek & organisatiecultuur hoe maatschappelijke trends met betrekking tot bedrijfsethiek de organisaties van morgen vormen.
Deze workshop is bedoeld voor management teams die de trends van de betekeniseconomie beter willen leren begrijpen en toepassen op hun organisatie. De masterclass verschaft een nieuwe denkwijze als uitgangspunt voor veelvoorkomende vragen als:
Voorbereiding
Om de relevantie van de masterclass voor uw organisatie te verhogen bereiden we ons voor met een digitale intake. We inventariseren de actuele thema’s van uw organisatie en passen onze masterclass aan om er op in te gaan.
Dag 1: Masterclass – interactieve duiding
De masterclass begint met een interactieve lezing over de volgende onderwerpen:
– Identiteit: De rol van waarden in jouw organisatie
– Cultuur: de kracht van verhalen, rituelen en symboliek
– Nieuw leiderschap, nieuw volgerschap: de emancipatie van de werknemer
– Megatrends: Individualisme op het werk, de organisatie als betekenisplatform en de nieuwe maatschappelijke rol van organisaties.
We sluiten het dagdeel af met een dialoog over de betekenis van de belangrijkste inzichten voor de organisatie en nemen afscheid: de stof moet even bezinken voordat we er mee aan de slag gaan.
Dag 2: Workshop – aan de slag
Na de lezing werken de deelnemers individueel en in kleine groepen aan een gezamenlijk beeld van de organisatiecultuur, hun individuele rol met betrekking tot leiderschap en vertalen ze de impact van maatschappelijke trends rondom de betekeniseconomie naar de eigen organisatie van nu. Aan het einde van de workshop worden de resultaten centraal gepresenteerd en vatten we de belangrijkste overeenkomsten en verschillen samen. Er is ruimte om actuele vraagstukken te verkennen en inzichten te vertalen naar concrete
actiepunten om de organisatiecultuur te versterken.
Sander en Stephan Ummelen stopten zes jaar geleden met het leiden van een succesvol reclamebureau om organisaties te helpen met hun transformatie naar de betekeniseconomie. Inmiddels zijn ze veel gevraagd als adviseurs en sprekers in binnen- en buitenland (oa TEDx, Toronto Change Days, etc), en helpen ze grotere organisaties om relevant te blijven in de betekeniseconomie.
Neem vrijblijvend contact op via het contactformulier of telefonisch via 072 – 750 74 22. Wij helpen je graag verder.
Talen: Nederlands
Toegewijd advies team
Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur
Sprekers binnen elk budget
8,9 op basis van +1290 reviews
Selecteer 1 voorkeur
Selecteer 1 voorkeur
Meerdere opties aanvinken mogelijk
Toegewijd advies team
Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur
Sprekers binnen elk budget
8,9 op basis van +1290 reviews
Toegewijd advies team
Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur
Sprekers binnen elk budget
8,9 op basis van +1290 reviews