Toegewijd advies team
Sprekers binnen elk budget
Toegewijd advies team
Sprekers binnen elk budget
In de workshop Empathisch Stakeholdermanagement leren de deelnemers hun omgevingssensitiviteit te verhogen door in de schoenen van hun klanten, medewerkers, persrelaties, toezichthouders en andere stakeholders te gaan staan. Met oefeningen, prikkelende filmfragmenten en vele do’s en dont’s uit de de praktijk leren de deelnemers hun stakeholders te begrijpen, mee te krijgen en criticasters in ambassadeurs te veranderen.
Empathie wordt vaak geassocieerd met zachtaardigheid en zwakte, maar is zo blijkt uit talloze wetenschappelijke studies juist een belangrijke succesfactor. Zeker bij het bouwen van wederzijds lonende relaties met stakeholders, is het vermogen je te verplaatsen in hun verwachtingen en percepties cruciaal. In deze workshop gaan de deelnemers praktisch aan de slag kan met empathie in de communicatie en dialoog met medewerkers, klanten en andere stakeholders.
In de workshop Empathisch Stakeholdermanagement leren de deelnemers hun omgevingssensitiviteit te verhogen door in de schoenen van hun klanten, medewerkers, persrelaties, toezichthouders en andere stakeholders te gaan staan. Met oefeningen, prikkelende filmfragmenten en vele do’s en dont’s uit de de praktijk leren de deelnemers hun stakeholders te begrijpen, mee te krijgen en criticasters in ambassadeurs te veranderen. Je kunt antwoorden verwachten op vragen als: Hoe kan ik empathischer met de buitenwereld communiceren? Hoe kan ik komen tot een meer empathische bedrijfscultuur? Hoe kan ik empathie inzetten tijdens een reputatie crisis?
Praktisch
Henk Noort is al 25 jaar lang bedrijfspsycholoog en is expert op het gebied van empathisch leiderschap en stakeholdermanagement. In 2008 richtte hij met andere senior-onderzoekers strategisch marktonderzoeks- en adviesbureau StakeholderLab op. Ze helpen organisaties om de harten en hoofden van hun stakeholders te winnen.
Hij schreef al 5 boeken, meerdere artikelen, blogs en columns over uiteenlopende psychologische onderwerpen. In januari 2020 verscheen van zijn hand het populaire managementboek ‘De Empathische Organisatie‘.
Jeroen Duijvestijn is een vooraanstaande expert op het gebied van internal branding, reputatie, stakeholder- en issuemanagement. Hij heeft diverse organisaties geadviseerd, waaronder de Belastingdienst na de Toeslagenaffaire, waar hij hielp bij een cultuurverandering en interne communicatie. Bij de Raad voor de Kinderbescherming bevorderde hij proactieve corporate communicatie en media-interactie.
Als manager Identiteit en Reputatie bij Coöperatie VGZ won hij meerdere internationale prijzen, waaronder voor beste internal branding strategie. Voor zijn tijd bij VGZ werkte hij als reputatiemanager bij NS en als zelfstandig consultant voor diverse grote organisaties in zowel de publieke als private sector, waaronder Florence, Staatsbosbeheer, en het ministerie van Binnenlandse Zaken. Momenteel ondersteunt hij het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS) als communicatieadviseur, issuemanager en corporate woordvoerder.
Neem vrijblijvend contact op via het contactformulier. Of telefonisch via 072 – 750 7422.
Talen: Nederlands
Categorieën:
1471 klanten waarderen ons gemiddeld met een 9,1 / 10
Toegewijd advies team
Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur
Sprekers binnen elk budget
9,0 op basis van +1460 reviews
Selecteer 1 voorkeur
Selecteer 1 voorkeur
Meerdere opties aanvinken mogelijk
Toegewijd advies team
Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur
Sprekers binnen elk budget
9,0 op basis van +1460 reviews
Toegewijd advies team
Vrijblijvende offerte of advies binnen 24 uur
Sprekers binnen elk budget
9,0 op basis van +1460 reviews